måndag 19 januari 2009

Allt har en början...även slutet...

Tja, det är ju till att ha lite hybris att tro att mänskligheten inte önskar något annat än att ta del av vad just jag tycker, driver och vill. Men så är det ju - alla har, borde ha, väntat alldeles för länge på det, eller hur?! Det är ju ovedersägligt...typ. "The world according to M Janson", det är precis min stil det. Fast det känns lite skämmigt att ha fallit dit. För jag förstår fortfarande inte vem som har tid att läsa allt om allt när man tittar runt på olika bloggar. "Is there anybody out there?", egentligen. Den frågan kanske är ännu mer relevant idag än när den begav sig, trots all förment lättillgänglig kommunikation. Är detta illusion eller verklighet och vilket är i så fall viktigast? För vad spelar allt tyckande för roll om det inte finns någon konkret substans bakom?! Det är väl i någon mening den moderna demokratins dilemma. Så mycket 1900-tal är jag och det får man leva med. Nåja. Detta är ju bara ett försök för att se vad det blir med en lite loggbok om livet som det ter sig från min göteborgskommunala horisont. Hur kul låter inte det :)! Det är min avsikt i alla fall att inte dela ut mig till alla, utan ta tillfället i akt att lyfta det jag tycker finns anledning att ta upp, så kanske finns det något som någon kan tycka också tillför denne något. Till en början helt och sant och visst med viss trevan..., som en slags kommentarsbok till min hemsida helt enkelt. Och hur kul låter då inte det :))! Välbekomme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar